איך לפרסם בפייסבוק

איך לפרסם בפייסבוק והאם כל אחד יכול לפרסם לבד? זו השאלה שנעסוק בה במאמר הזה, אך לפני זה נתחיל בהסבר על פייסבוק ומערכת הפרסום שלה.

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם ויחד עם גוגל היא מהווה את 2 מוקדי הפרסום הגדולים בעולם. לפני מס' שנים פייסבוק קנתה את "אינסטגרם" ובהמשך גם את "וואטסאפ", מה שנותן לה יותר אפשרויות לפרסום. היום ניתן לפרסם בפייסבוק אדס גם באינסטגרם, במסנג'ר וגם בשותפי תוכן של פייסבוק.

תוכלו גם לפרסם בפייסבוק בשילוב של וואטסאפ, כלומר לקבל את הפניות ולנהל את התקשורת מול לקוחות פוטנציאלים באמצעות וואטסאפ וכך לנהל תקשורת זמינה ומהירה מולם.

לפני שנעסוק בשאלה איך לפרסם בפייסבוק אני דווקא רוצה להתחיל באיך לא לפרסם בפייסבוק. כל מי שיש לו דף פייסבוק יודע שמתחת לכל פוסט שהוא מפרסם מופיע כפתור שרשום בו "קדם את הפוסט" ומטרתו הוא שתעשו קידום ממומן לפוסט שפרסמתם. בשום אופן אל תלחצו על הכפתור הזה באופן אוטומטי ותתקדמו איתו הלאה אם אתם באמת לא יודעים לפרסם.

יש לא מעט בעלי עסקים שרוצים לעשות קידום ממומן בפייסבוק ומתפתים כל פעם מחדש לנסות לבד ולבזבז כסף ובסופו של דבר זה גם גורם לזה שהם יפסידו כסף וזמן וגם גורם להם להאמין שפרסום ממומן בפייסבוק פשוט לא עובד.

איך לפרסם בפייסבוק נכון?

לפרסום בפייסבוק יש מספר שלבים וחשוב לשים לב לכל שלב וגם לפרטים הקטנים.

בחירת סוג קמפיין ומטרה – תחילה אתם צריכים לבחור מה מטרת הקמפיין שלכם ואת סוג הקמפיין. האם המטרה שלכם היא חשיפה (לא מומלץ לעשות קמפיין לייקים לדף אלא לפוסט), לידים, לקבל הודעות של מתעניינים במסנג'ר או מכירות. ניתן לשלב ולהתחיל בקמפיין מסוג מסוים ולאחר מכן לשנות לסוג אחר.

בחירת קהל – בפייסבוק יש לכם אפשרות לבחור קהל ספציפי לפי הגדרה של מין, גיל, תחומי עניין, מקום מגורים וכולי. זה מאפשר לכם להגיע לקהל מאוד ממוקד. חשוב לדעת שהתשלום בפייסבוק הוא לפי חשיפה וככל שהקהל שלכם ממוקד וצר יותר כך מחיר החשיפה יעלה אך אם דייקתם בבחירת הקהל שלכם זה בהחלט ישתלם לכם.

בניית מודעה – אם אתם לא מקדמים פוסט אתם צריכים לבנות מודעה לקמפיין שלכם, מומלץ לבנות 2-4 מודעות. המודעות בנויות מכותרת, טקסט ותמונה או סרטון. יש מאגר של תמונות חינמיות במערכת הפרסום שיכולה לשמש אתכם. חשוב מאוד להעלות תמונות ללא כיתוב עליהן או עם מינימום כיתוב כי טקסט על תמונה פוגע בכמות החשיפות שלה. פייסבוק מציעה לכם כלי בתוך המערכת שיכול להפוך תמונה וטקסט שלכם לסרטון קצר ונחמד ובהחלט מומלץ להשתמש בזה.

אופטימיזציה – אחד הדברים הכי חשובים בקמפיין הוא לעשות לו אופטימיזציה, כלומר לנתח את התוצאות ולערוך שינויים בהתאם. ככל שהקמפיינר יותר מנוסה כך כושר הניתוח שלו גבוה יותר. גם מודעות שהן טובות בהתחלה יכולות "להתעייף" בהמשך וחייבים להיות ערים לזה. הניתוח יכול לכלול הבדל בין פלטפורמות פרסום, גילאים, אזורים, מין וכולי.

אז לסיכום, אם התקציב שלכם נמוך ואתם מכוונים יותר לחשיפה של העסק ופחות למכירות תוכלו לעשות את זה בעצמכם ולצבור ניסיון עם הזמן אבל אם אתם מכוונים למכירות ופניות לעסק כדאי מאוד לקחת קמפיינר מנוסה עם תוצאות. זה בדיוק כמו לנהל חשבון השקעות בשוק ההון. אז לפני שאתם מבררים איך לפרסם בפייסבוק תשאלו את עצמכם מה מטרת הפרסום שלכם והאם אתם באמת מסוגלים לעשות את מה שקמפיינר מנוסה יכול לעשות בחשבון הפרסום.

רוצים לפרסם את העסק שלכם ברצינות ולהתחיל להביא לקוחות? מלאו את פרטיכם למטה ואצור אתכם קשר בהקדם

אולי יעניין אותך:

מאמרים שיווק דיגיטלי

קורס קידום ממומן בפייסבוק

קורס קידום ממומן בפייסבוק ילמד אתכם איך לפרסם בפייסבוק ואינסטגרם בדרך המקצועית ביותר עבור העסק שלכם או עבור עסקים אחרים אם אתם רוצים לעסוק בזה כמקצועי עיקרי

קרא עוד »

חברות ועסקים שעשו את הבחירה הנכונה

מה לקוחות חושבים עליי

התקשרו